Nowiutkie przestrone, pośpieszne i ultranowoczesne tramwaje dla obywateli Krakowa.

Nowe przestrone, krótkie i niebanalne tramwaje dla mieszkańców Krakowa.

Świetne wiadomości dla pasażerów łodzkiej komunikacji miejskiej. W efekcie zakończono działania związane z wydłużającą się procedurą przetargową na dzisiejsze tramwaje. Podpisano umowę na ich zwrócenie. Poniżej przesłana dzisiaj reklama prasowa od konsorcjum ekip Solaris również Stadler.


We wtorek, 16 stycznia 2018 Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie w obecności Prezydenta Krakowa podpisało z przedsiębiorstwo spółek Solaris Bus & Coach SA dodatkowo Stadler Polska Sp. z o.o. umowę ramową (obejmującą 50 tramwajów) wraz z umową realizacyjną początkowej stron zamówienia obejmującej dostawę 35 tramwajów.

Nowe niskopodłogowe tramwaje będą być długość 33,4 metra. Zostaną urządzone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe pomieszczenia a innowacyjny styl informacji pasażerskiej złożony z głosowego zapowiadania odpoczynków także tablic wyświetlających trasę przejazdu. W dowolnym z tramwajów zostanie postawiona specjalna platforma, która pomoże wsiadanie i odchodzenie osobom niepełnosprawnym denerwującym się na wózkach. W ośrodku będą również dane automaty biletowe, w których pasażerowie za bilet pokryją nie tylko monetami, jednak także kartą płatniczą. Z wspominają o użytkownikach numerów i smartfonów na poręczach zostaną zamontowane porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych. W drzwiach wagonów będzie grał układ mienia pasażerów, umożliwiający pomiar liczby przewożonych osób dodatkowo wyróżnienie tras, na jakich niezbędne jest np. zwiększenie częstotliwości kursów.

Nowe tramwaje będą stanowiły większe niżeli toż było dotychczas drzwi – 1,4 m. To rozwiązanie pozwoli szybszą zmianę pasażerów na przystankach. Z zmiany specjalna konstrukcja jezdna ram wózków zapewni zmniejszenie zużycia środowisk oraz torowiska, zaś ponad wpłynie na zmniejszenie drgań emitowanych podczas podróży, co podniesie komfort podróżowania. Nowe tramwaje dzięki wykorzystaniu nowatorskich podejść będą służyć bezpieczny przejazd. Każdy wagon będzie urządzony w tzw. absorbery energii, jakie będą niewątpliwie łagodzić skutki sprzeczności spośród szczególnymi pojazdami.

Tramwaje będą dobre dla media. Zastosowany w nich styl rekuperacji umożliwi wykorzystywanie energii wytwarzanej m.in. przy hamowaniu. Ergonomiczna kabina oraz użyteczny fotel dadzą z zmian komfortowe warunki rzeczy dla motorniczych.

Trzeba i podkreślić, iż dwa różne tramwaje z tejże partie będą jako główne w Krakowie zaopatrzone w nowatorski system, który pozwoli na drogę z samym pantografem, bez brania z siatek trakcyjnej na kawałku ok. 3 km (pozostałe wagony będą przedstawiały instalację umożliwiającą postawienie owego organizmu w przyszłości). To zwolnienie jest pozwolić jazdę tramwajom w momencie, jak nie będzie łatwości stosowania z platform trakcyjnej (np. w sukcesie awarii sieci lub awarii w sklepie energetycznym).

Solaris Tramino był kontrolowany w Krakowie w 2015 roku. Tutaj w trakcie obsługi linii nr 1 w dróg Salwator - Wzgórza Krzesławickie. Ulica Dominikańska.


Wartość wszystkiego zamówienia 35 tramwajów to jeszcze 314 mln złotych polskich, a dofinansowanie z Pomysłu Operacyjnego Infrastruktura również Otoczenie na biega 2014-2020 dla tej Lokat wyniesie prawie 125 mln zł.

- Podpisana karta na dostawę 35 tramwajów sprawia, iż MPK SA rozpoczyna oczywiście realizację dziewiątego z zmian projektu unijnego. Cena każdych unijnych wzorów dokonywanych poprzez krakowskiego przewoźnika liczy aktualnie ponad 1,6 mld zł z czego prawie 1 mld to klucze otrzymane z unijnych funduszy – występował na podpisaniu umowy Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

- Początek kooperacji pomiędzy Solarisem zaś krakowskim MPK sięga 1997 roku. Stąd oraz to ciężko cieszę się, że do warszawie Małopolski przybędą kolejne polskie pojazdy. Tymże równocześnie będą obecne własne tramwaje

Liczby nowoczesne tramwaje powinny dotrzeć do Krakowa na wstępu 2020 rok. Cały kontrakt zgodnie z umową posiada pozostać dokonany w trzecim trymestrze 2020 roku.

- Daleko się cieszymy, że wraz z znanym Kolegą bedziemy przebywać ten ekskluzywny projekt. Jestem przekonany, iż nasze niezawodne, bezpieczne dodatkowo eleganckie tramwaje zaprojektowane bardzo dla miasta Krakowa będą znakomicie działały zarówno pasażerom kiedy także przewoźnikowi

Koncepcja tego kontraktu umożliwi kontynuowanie procesu wycofania z prądu wagonów tramwajowych z piękną podłogą. Dzięki temu rozszerzy się liczba tramwajów niskopodłogowych, zaś ostatnim samym przestawi się łatwość oraz luksus jeżdżenia w Krakowie, szczególnie dla dziewczyn dorosłych, niepełnosprawnych też rodziców jeżdżących z małymi dziećmi.


Kluczowe informacje techniczne tramwaju o marce Tramino Kraków:

Długość całkowita – 33,4 m
Szerokość samochodu – 2,4 m
Ilość mieszkań będących - 80
Całkowita pojemność samochodu – 227 (5 osób/m²).

Komentarze